Riihimäen Jäätaitureiden suunnitelma tartuntatautien leviämisen ehkäisemiseksi Jäähallin tiloissa

15.12.2021

Riihimäen kaupungin ja aluehallintoviraston vaatimusten mukaisesti kaikilla jäähallin tilojen käyttäjillä ja haltijoilla tulee olla kirjallinen suunnitelma siitä, millä toimilla ne estävät asiakkaiden tai osallistujien välisen lähikontaktin aiheuttamaa tartuntariskiä. Jos toimija edellyttää asiakkaalta koronapassia rajoitusten vaihtoehtona, myös tieto siitä tulee olla kirjattuna suunnitelmaan. Suunnitelma on pidettä tiloissa asiakkaiden ja toimintaan osallistuvien nähtävillä (ei kuitenkaan yleisötilaisuuksissa).

Riihimäen Jäätaiturit ottavat käyttöön seuraavat rajoitukset 13.12.2021 alkaen omassa toiminnassaan:

Yleisötilaisuudet, kuten joululuistelu tänään illalla 13.12 kello 17.45-18.35 voidaan järjestää, kun kaikilta 16 vuotta täyttäneiltä yleisön edustajilta tarkastetaan koronapassi. Jos tulet katsomaan esitystä illalla, muista siis varautua siihen, että passi tarkastetaan sisäänkäynnillä (uusi halli JJ-areena).

- Harjoitusten aikana ja niiden yhteydessä vanhempien pääsyä jäähallin tiloihin rajoitetaan. Ainoastaan kilpailevien joukkueiden jäävalvoja voi omalla vuorollaan liikkua jäähallin tiloissa. Muilta osin vanhemmat odottavat harjoitusten päättymistä ulkona.
Harrasteryhmien (Luistelukoulu, Tähdet, Minitähdet) osalta ohjeisiin palataan vuoden alusta kun uusi kevätkausi käynnistyy. On mahdollista, että tilanne vaatii, että luistelijan saattajan on vielä kevätkauden alkaessa jäätävä hallin ulkopuolelle, ja tässä tapauksessa ryhmän ohjaaja vastaanottaa luistelijat sisäänkäynnillä.

- Hallin tiloissa liikkuessa suosittelemme vahvasti maskin käyttöä jäävalvojalle, luistelijoille ja valmentajille. Luistelijoiden ei tarvitse käyttää maskia luistelun aikana.

- Mahdollisissa tartunta- ja altistumistilanteissa toimimme terveysviranomaisten ohjeiden mukaan. Seura tai valmennus ei näissä tilanteissa anna omia / erillisiä toimintaohjeita, eikä tee näitä koskevia omia päätöksiä.

- Kilpailuihin osallistutaan kulloinkin voimassa olevia rajoituksia noudattaen. Kilpailubussissa matkustavat ainoastaan joukkueen välttämättömät tukijoukot, eli valmennus, huoltajat ja joukkueenjohtajat. Mikäli kisoihin mennään yksityisautoilla, suosittelemme, että ajon aikana käytetään maskia.

Suunnitelma kokonaisuudessaan on luettavissa alta.